Signs of Stress

 

Ons leven staat voortdurend bol van de afspraken, to do-lijstjes, werk, verantwoordelijkheden en ga zo maar door. Het leven lijkt aan ons voorbij te vliegen. En iedereen heeft het over stress… Maar hoe ziet die stress er nou eigenlijk uit?

 

Iedereen ervaart stress op een andere manier. De drie belangrijkste vormen van stress zijn: lichamelijke, emotionele en mentale stress.

 

Een aantal mogelijke lichamelijke symptomen kunnen zijn; hartkloppingen, buikpijn, huiduitslag, slapeloosheid, chronische vermoeidheid en verkrampte en/of pijnlijke spieren.

Mogelijke emotionele symptomen van stress kunnen zijn: prikkelbaarheid, depressie, vijandigheid, nervositeit en overgevoelige of over-emotionele reacties op situaties.

Mentale tekenen van stress zijn bijvoorbeeld vergeetachtigheid, verwardheid, een negatief zelfbeeld, slecht inschattingsvermogen, ongeorganiseerd zijn en simpele fouten maken.

We kunnen allemaal een combinatie van deze symptomen ervaren. Inzien dat je leven misschien niet in balans is, is al een eerste stap. Vervolgens moet je een manier vinden om je leven weer meer in balans te krijgen.

Er zijn veel natuurlijke manieren om stress onder controle te krijgen, zoals een creatieve hobby, een stuk gaan wandelen in je lunchpauze, naar rustgevende muziek luisteren, yoga of meditatie. Het is vooral belangrijk om het evenwicht en het plezier in het leven weer terug te vinden.

Stress is onvermijdelijk, maar alles draait om hoe we besluiten met die stress om te gaan.

Pin It on Pinterest

Share This