What is Stress?

Signs of Stress

 

Ons leven staat voortdurend bol van de afspraken, to do-lijstjes, werk, verantwoordelijkheden en ga zo maar door. Het leven lijkt aan ons voorbij te vliegen. En iedereen heeft het over stress…

Maar hoe ziet die stress er nou eigenlijk uit?

Iedereen ervaart stress op een andere manier. De drie belangrijkste vormen van stress zijn: lichamelijke, emotionele en mentale stress.

Een aantal mogelijke lichamelijke symptomen kunnen zijn

  • hartkloppingen
  • buikpijn
  • huiduitslag
  • slapeloosheid
  • chronische vermoeidheid
  • verkrampte en/of pijnlijke spieren

Mogelijke emotionele symptomen van stress kunnen zijn

  • prikkelbaarheid
  • depressie
  • vijandigheid
  • nervositeit
  • overgevoelige
  • over-emotionele reacties op situaties

Mentale tekenen van stress zijn bijvoorbeeld

  • vergeetachtigheid
  • verwardheid
  • een negatief zelfbeeld
  • slecht inschattingsvermogen
  • ongeorganiseerd zijn
  • simpele fouten maken

We kunnen allemaal een combinatie van deze symptomen ervaren. Inzien dat je leven misschien niet in balans is, is al een eerste stap. Vervolgens moet je een manier vinden om je leven weer meer in balans te krijgen.

Er zijn veel natuurlijke manieren om stress onder controle te krijgen, zoals

  • een stuk gaan wandelen in je lunchpauze
  • going for a walk during your lunch break
  • naar rustgevende muziek luisteren
  • yoga of meditatie

Het is vooral belangrijk om het evenwicht en het plezier in het leven weer terug te vinden.

Stress is onvermijdelijk, maar alles draait om hoe we besluiten met die stress om te gaan.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

nl_NLNederlands